Hello with good-bye MJ

マイケル・ジャクソンを思いっきり愛するブログです。妄想多々あり。


スポンサーサイト


christmas message

明日はクリスマス・イヴですね。

「secrets in the closet」2Birdsさんに賛同してこの動画を貼らせていただきます。

下の広告を消してご覧下さい。字幕があります。「Ad」の×をクリック。

コメントを消すと字幕が消えてしまうのでコメあり推奨。

携帯の方はこちら

======英文・和訳もコピペさせていただきます======

Christmas message from Michael Jackson 2002
***********

Good evening children and Merry Christmas.

When I create music I always hope that my music will give joy
to many people.
If that happens I am very happy. Giving joy makes one happy.
Unfortunately there are many children that are not happy.
In Germany and in other countries.

During Christmas this is especially hard for those children because
it is on Christmas when they see what they miss. for some it maybe
just a small present,for some it maybe a warm meal,
for some it maybe a family, for some it may be just a little bit of love.


That is why I need your help. Let us work together and help
those children. Let us reach out to those who are alone ;
LET US ALL TELL THEM : “YOU ARE NOT ALONE”


This year it is only me speaking to you children in Germany and sending
you a few little gifts. If you help me, then next year, we will do the
same but in many more countries. We will speak together ? maybe we sing
together ? and we will give gifts together. Let us think big.
Let us find more people to join our effort.

Here, all over Europe ? and then ? all over the world. We can do it!

To all the grown ups I like to say this: To us, so many things
seem important. Sometimes, we think we are important.
But we are not: Nothingis more important then our children!
They are the future. They can healthe world.

It is our obligation to be there for them. To advise them.
To motivate them. To help them. And to love them.
Let us encourage them to go for their dreams.
And let us as parents, friends and relatives help them to have good dreams.


I look forward to the new year, to working with you children and to
create an organization that will help other children.

I promise you,
if you come along, it will make you feel good and it will be fun.

Merry Christmas. I LOVE YOU from the bottom of my heart.



**************


子供達のみなさん、こんばんは、そしてメリークリスマス。

音楽を創るとき、僕がいつも祈っていることがあります。
それは僕の音楽が沢山の人々に喜びを与えられるといいな、ということです。


もしそうだったとしたら、僕はとても幸せです。
誰かに喜びを与える事で、人は幸せになれるのです。
でも残念なことに、世界には幸せでない子供達が大勢います。
ここ、ドイツでも、他の国々でも。


クリスマスは、そのような子供達にとって、特別に辛いものです。
なぜなら、クリスマスこそ自分が持てないものに気づく時だからです。
ある子供達にとってはささやかなプレゼントだったり、温かい食事だったり、
家族だったりするでしょう。
そして、またある子供達にとってはほんの少しの愛かもしれません。


だからこそ、君たちの助けが必要なのです。
僕らと一緒に、どうかそんな子供達を助けてほしいのです。
ひとりぼっちで寂しい思いをしている子供達のもとへ行き、
彼らに「君は一人じゃないよ」と言ってください


今年は僕だけが、君たちドイツの子供達にお話をして、ほんの少しばかりの贈り物をしていますが、
もし君たちが僕を助けてくれるなら、来年は、僕らみんなでもっと多くの国の子供達のために
同じことができるようになります。
僕たちは一緒に話をしたり、歌をうたったり、贈り物をしたり出来るようになります。
どうかこの事を大きく考えてください。
僕らと一緒に頑張れる人を、たくさん見つけよう。

ここ、ヨーロッパ全域で、また世界中の全ての場所で。僕らならできる。


そして大人の皆さんに言いたいことがあります。
私たち大人にとっては大切なことがたくさんあって、
時々、大切なのは自分たちだと考えてしまいますが、それは違います。
私たちの子供よりも大事なものはありません。
彼らは未来であり、世界を癒すことが出来るのは彼らなのです。

子供達を支えるのは、私たち大人の責務なのです。
彼らにいい助言をし、励まし、助け、そして愛してください。
彼らが夢に向かって進めるように勇気付けてください。
そして親として、友人として、親しいものとして、彼らが素敵な夢を持てるよう手助けをしてください。


新しい年を、僕はとても楽しみにしています。
君たち子供達と一緒に、他の子供達も助けられる運動ができることを。
僕は君たちに約束します。君たちが一緒にここに来てくれたら、
いい気持ちになって、とっても楽しい時間を過ごせることを。


メリー・クリスマス、心から君たちの事を愛しています。

スポンサーサイト

Comments


« »

07 2017
SUN MON TUE WED THU FRI SAT
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 - - - - -
プロフィール

チャー

Author:チャー
当ブログは、チャーが管理するマイケル・ジャクソンファンブログです。
知れば知るほど、マイケルの魅力、素晴らしさにあわあわウホウホしている毎日です。
生前は知ろうとしなかった分、精一杯マイケルを知って愛していこうと思っています。マイケル関連のイラスト、マンガをうpしてます。全体的に妄想多し。妄想系が苦手な方は広い心で見逃してやってください。
その他ときおりクラシックバレエ関連も。

リンクフリー。報告は任意です。

《チャー》
北海道在住の20代女。精神年齢は一桁。
最近、マイコーのお嫁さんになることを夢見続ける決心をしました。
好きな言葉はマイケルが言う「I Love You」。

メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

検索フォーム
ブロとも申請フォーム
QRコード
QR

Archive RSS Login
